Skip navigation

Hur kommer det sig att man alltid ser så mycket intressant att fotografera just de där dagarna när man inte har kameran med sig? Det är ju just då körsbärsträden står som vackrast i blom, himlen har en magisk färg man aldrig skådat, färggranna jonglörer uppträder mitt på gatan och det är då man liksom ramlar in mitt i en spännande filminspelning. Känns det igen? Oss har det hänt massor av gånger.

Och så stannar vi till, tittar tyst på varandra och båda vet – kameran är hemma.

Men så är det alla de där gångerna då kameran faktiskt var med då vi fångade den vackra klädnypan någon glömt på ett frostnupet klädstreck, den gamla slitna ekan i vattenbrynet precis skönjbar i dimman och svanarna som nästan poserar framför slottet i Mariefred.

Även då stannar vi till, tittar tyst på varandra och båda vet – nu har vi chansen att föreviga detta ögonblick.

I morse hände det – en magisk morgon med fantastiska färger på himlen. Och den här gången var kameran med och chansen kom att försöka föreviga det magiska.

14 Comments

  1. Jupps, känner igen det allt för väl😉

    • Tror vi alla känner igen oss i det där🙂 Gäller att försöka tänka på alla gånger vi faktiskt har kameran med

  2. Jodå, det där känner man igen. Därför har jag ALLTID kameran med mig nuförtiden, nästan i alla fall….;)

  3. Go´morron Chris, och tack så mycket för dina ord om mitt foto!🙂

    Känner exakt igen mej i denna text!! Jag brukar nästan alltid ha åtminstone kompaktkameran på mej, men ibland är inte ens den med – och nog sjutton är det då som något alldeles exeptionellt dyker upp framför ögonen på en! Känns det iallafall som… <:-)

    Härligt att ni kunde föreviga den otroligt tjusiga gryningshimlen i morse!! Vilka färger!!!

    Häromdagen gick förresten remmen på min handväska sönder, så nu har jag anledning att köpa mej en ny sådan. Funderar starkt på att gå upp i storlek så jag (åtminstone ibland) kan ha systemkameran med mej i den sen.🙂

    Ha en jättefin lördag!

  4. Det är ju det som är så himla typisk .. de få gångar man inte har kameran med sig .. då dyker det upp något som man VERKLIGEN ville ha på bild .. så jag försöker alltid att ha en kamera med mig .. så när jag bara skall till affären .. då tar jag med den lilla kameran i fickan🙂
    ha en bra dag🙂

  5. Visst känns det igen, men numera försöker jag tänka att jag får en ny chans en annan dag! Det är inte alltid det funkar, men oftast🙂
    Ni fick ju verkligen en chans i morse och tog den…. en fantastisk bild i gryningen!🙂

  6. Hej och tack för kommentar om min monsterkastanj!🙂
    Jag känner inte riktigt igen mig i er beskrivning, för jag har alltid en liten kamera med mig i väskan! Den har varit till glädje många gånger, senast vid mitt möte med en liten mus i veckan!🙂
    Men bilden du fångat här var ju en helt enormt vacker morgonhimmel!
    Ha en fin lördagskväll!
    /Pia

  7. Wow, vilken himmel! Det ser helt overkligt ut. Härligt att ha kameran med då.🙂

  8. Wow vilka läckra färger på himlen , tur att kameran var med🙂
    Visst har man svurit mer än en gång över att kameran INTE är med , men inte nu längre.
    Min lilla kamera åker alltid med om jag så ”bara” ska till jobbet.
    Har fotat rätt många foton på min väg mellan mina kunder , som det visst nu ska heta🙂
    Tackar för kommentaren på min katts blåa öga och mina pärlplattefoton !

  9. Fantastiska färger på himlen, snyggt fångat.
    PS. Min bild är på en överblommad maskros🙂

    • Tack Ika och tack för att du talade om vad det var på bilden. Häftig var den


Kommentera

