Skip navigation

När kronprinsessan Victora gifte sig befann vi oss mitt i folkvimlet. Någonstans bland alla små prinsessor satt en flicka på någons axlar med sina gyllene och en aning slitna skor. Hon var väldigt stolt över sina guldskor och log med hela ansiktet när vi fotograferade dom. Kanske var skorna helt nya när hon gick ut på stan för att titta på princessbröllopet. Kanske hade en dags traskande och väntande på kronprinsessan gjort att tåspetsen fått mottaga mer slitage än skorna tålt. Kanske – vi vet inte. Vi blev dock väldigt nöjda med bilden. Flickan var som sagt väldigt nöjd med sina skor. Och kronprinsessan Victoria var nog också nöjd med sin dag. Vilken färg hon hade på sina skor vet vi dock inte.

Men det är dom små små detaljerna som gör det.

31 Comments

  1. ser nästan lite sorligt ut, men jag kan föreställa mig hur fin hon kände sig när hon gick ut. Förmodligen även när hon kom hem!
    Fint fångat, detaljrikt!

  2. Vackert! 🙂 (men även lite sorgligt…)

  3. Vilka härliga färger, och rolig berättelse om skon och den lilla flickan.

  4. En rörande liten historia och fint illustrerat….

  5. Helt sant, det er de små detaljene som gjør det, og ikke minst, evnen til å se disse detaljene.
    Nydelig detaljbilde.
    Takk for hyggelig kommentar i min blogg.
    Ha ei fin uke:)

    Berit.

  6. En fin text och de små detaljerna säger så mycket i bilden. Den ser onekligen välanvänd ut men som liten så nöts det snabbt, en dag med sådana skor och sedan är de slut. Kanske kan det vara mammans eller något syskon som börjat nötningen.

    • Ja vad vet man om skornas historia – jag minns flickan stolthet så väl och glädjen när Victoria och Daniel till slut kom ut på balkongen. Önskar jag tagit hennes namn så jag kunnat skicka bilden

  7. Vacker bild och en helt underbar berättelse till🙂

  8. Tøff detalj!
    Litt melankoli over bildet og det passer!

  9. Fantastisk bild.. och även en prinsessa behöver leva livet så levande att skorna nöts ut tycker jag..

    /Liv

  10. Vilket fantastiskt foto! Så fint fångat. Det finns nåt sorgset över bilden, men det gör den bara bättre.
    Ha en fin måndag.

    • Tack Kerstin – vi har förstått att många tycker det finns något sorgset och melankoliskt över bilden. Intressant

  11. Bilden blir ännu finare när man har läst berättelsen om den🙂

  12. Det här är en bild som sätter igång fantasin… vart har de skorna gått, vad har de varit med om tillsammans med sin ägare…. Att sedan få veta lite omkring bilden lyfter den ännu mer!!! Tack🙂

    • Stort tack för att din kommentar. Kul att det var en bild som fick igång tankarna

  13. Fin berättelse och bild. Kan hända var skorna ärvda, lite slitna, men det spelade knappast någon roll – guldskor är ändå guldskor!

    Vad roligt att ni kommenterade hos mig, så att jag hittade till er blogg! Jag älskar den lugna harmoniska tonen som genomsyrar alla texter jag läst och som återspeglas i bilderna på er blogg. Det är nästan så andäktigt att jag skriver sakta för att inte tangentknattret stör😉

    Och läser tacksamt fotograferingstipsen!
    Ann-Mari

    • åhh så vacker kommentar – så roligt att höra din tanke om vad vi skriver – stort stort tack – det uppfyllde hjärtat

  14. I like the detail of the ballet slipper. Very nice composition. Greetings.

  15. this picture speaks volumes on the pain a dancer endures. Emphasizing the struggle and sacrifice instead of the romance. I love photos like that!

  16. Tycker mycket om den här bilden. Favoritskor kan det vara svårt att sluta att använda, för små barn🙂

    • Tack Lissen – det är väl med barn som med oss vuxna – favoritskor är favoritskor


Kommentera

