Skip navigation

I söndags var vi på väg till ett dop i Eskilstuna. Och ni vet hur det är – inte direkt kängor och långkalsonger som är klädseln då.

Vi hann inte ens komma ut ur byn förrän dimslöjorna stod som spön i backen. (hmm… det där sista lät kanske inte så bra men ni förstår vad vi menar). Långa stråk av dimma och en sol som belyste hela scenariot. Det var som en tavla. Men som sagt vi satt i bilen och var på väg till ett dop. Det fanns inte tid att stanna, det fanns i de flesta fall ingen möjlighet att stanna precis intill vägen och vi var inte klädda för att vara ute och fotografera.

På väg hem några timmar senare hittade vi dimstråken igen. Denna gång vid Åkers styckebruk. Solen hade precis börjat gå ner så vi svängde helt sonika av motorvägen. Vi hann ta några enstaka foton innan solen försvann och innan dimslöjorna blev till tjocka och helt dolde kyrkan.

35 Comments

  1. Visst, vad gör man inte för konsten, men att frysa häcken av sig vill man ändå inte. Men så vackert det blev med dimstråken ändå!
    Och tack snälla för den fina kommentaren på min blogg!

    • Nog för att man kan göra mycket för konsten men man har sina gränser🙂

  2. Underbara bilder av dimman. Tur att ni hittade dimman igen på hemvägen🙂

  3. Det ble jo flotte ”tåkebilder” fra turen.
    Det kan være vanskelig å få til gode bilder ved slikt vær. Her er jo resultatet flott!
    Ha en fin kveld!(..og takk for besøket inne hos meg..)

  4. Snyggt!!

  5. Tack!🙂

    Jag gillar dimma, det är lite mystiskt. Fina bilder ni fick till!

  6. Härliga dimbilder, speciellt den andra för färgens skull.🙂
    Här hemma delas också fotointresset och det är trevligt!

    Tack för besök och kommentar i min blogg!
    Läste längre ner på den här sidan och jag håller med om det ni skrev om att kommentera på andras bloggar.
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Hälsningar Pia

    • Kul att dela fotointresset med någon. Inte alla som har den möjligheten. Tack för vänliga ord

  7. Så vackert! Ibland har man tur och är där på rätt plats vid exakt rätt tidpunkt!🙂

    • Ja och det är lite lycka i det…. att inse att man faktiskt hade turen och var där just då

  8. Vilket skådespel! Ibland ska man ha tur. Ni köpte väl en llott den dagen, ha, ha😉

  9. Läckra bilder! Vore kul med en photowalk när ni är i krokarna till sommaren🙂

    • Tack! och klart vi ska ta en photowalk – vi är ju i era trakter då och då

  10. Tack snälla för de fina orden om mitt porträtt!♥

  11. Underbara foton som jag vill bo och befinna mig i
    Ha en fin dag
    Emma

  12. Underbara bilder. Den understa är magisk!

  13. Åh vilka fina bilder på dimstråken !
    Tur att ni hittade dom igen på hemvägen🙂
    Jovisst är det mycket man kan få för sig att göra för att få ett bra foto , som att krypa på alla fyra för att få ett bra foto på daggen i gräset🙂
    Att man sen blir dyngsur om byxben o skor det känner man inte ens av🙂
    Tackar så mycket för kommentaren på min blogg🙂
    Jag bara älskar mitt macoobjektiv o att testa att fota ur olika vinklar o vrår🙂

  14. Dimma är nåt av det bästa som finns att fotografera, allt blir fint i dimma. Har själv flera gånger frusit som en hund när jag varit ute och råkat på dimma som jag bara måst plåta, fastän jag varit på väg hem, hungrig och småfrusen. Offrar nog lite för en bra bild. Håller alltså inte med Annelie…

    • Vi offrar också en del för dom där bilderna vi vill ha men det finns gränser🙂

  15. Fina bilder där kyrkan till viss del döljs av dimman. Är ine så morgonpigg av mig så jag missar ofta den tid då det oftast är just dimma. Många bra bilder kan det bli i det ljus som då skapas.
    Hälsningar/SA

    • Tack – dom här dimstråken var faktiskt på kvällen vilket ju inte är lika vanligt.

  16. Åh vad fint. Framöver, någon gång ska jag visa en liknande bild som jag tog. Känns som vi nästan var på samma plats, nästan!

  17. Helt bedårande vackra bilder:)
    Ha en fortsatt trevlig söndag!/Maria

  18. Tack för besöket. Underbara bilder genom dimman.🙂


Kommentera

